Hvorfor kan jeg ikke oprette en returanmodning?

Er din fortrydelsesfrist overskredet, eller er din reklamationsret på 2 år udløbet, kan du ikke oprette en returanmodning.

Fortrydelsesret

Har du fortrudt dit køb og vil du gerne sende varerne retur, skal du sørge for at oprette din returanmodning inden for 14 dage fra den dag, du har modtaget din ordre. Overskrides denne frist, har du ikke længere mulighed for at returnere dit køb.

Reklamationsret

Du har reklamationsret på dine varer i 2 år. Lider din vare af en mangel eller fejl, kan du derfor oprette en returanmodning med ”Defekt” som årsag, så længe din reklamationsret er gældende. Er den udløbet, kan du ikke længere reklamere over produktet.

Vær opmærksom på, at du stadig skal reklamere umiddelbart efter, at du opdager en eventuel mangel eller fejl - og inden for rimelig tid. Reklamerer du inden for 2 måneder fra den dag, fejlen eller manglen opdages, vil det som udgangspunkt altid være inden for rimelig tid.

Var denne artikel nyttig?

1 ud af 3 synes om denne artikel

Stadig brug for hjælp? Send os en besked